2019-01-21

Zaproszenie - Prawo jazdy kat. C

Znak sprawy: UR.271.2.2019

Leszno, dnia 21.01.2019 r.

 

Zaproszenie do składania ofert 

 

  1. Powiatowy Urząd Pracy w Lesznie, ul. Śniadeckich 5, 64-100 Leszno zaprasza Państwa do składania ofert w postępowaniu o udzielenie zamówienia o wartości nie przekraczającej równowartości 30.000 euro, którego przedmiotem jest przeprowadzenie szkolenia „Prawo jazdy kat. C” dla 30 osób skierowanych przez Powiatowy Urząd Pracy w Lesznie.
     
  2. Warunki realizacji zamówienia:

1.

Nazwa przedmiotu zamówienia

„Prawo jazdy kat. C”

2.

Termin realizacji zamówienia

Od dnia podpisania umowy do dnia                 31.12.2019 r.

 

 

 

 

 

 

 

Szczegółowe zasady prowadzenia postępowania o udzielanie zamówień dotyczących szkoleń, określa Regulamin udzielania zamówień dotyczących przeprowadzenia szkoleń indywidualnych i grupowych dla osób bezrobotnych i poszukujących pracy, których wartość nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty poniżej 30.000 Euro, stanowiący załącznik nr 2 do zarządzenia Nr 9/2015 Dyrektora z dnia 05.10.2015 r. w sprawie ustalenia regulaminu postępowania o udzielanie zamówień publicznych w Powiatowym Urzędzie Pracy, zwany w niniejszym zaproszeniu Regulaminem, dostępny na stronie internetowej Urzędu: pupleszno.bip.gov.pl
 

  1. Szczegółowe warunki zamówienia:

 

1)   Szkolenia prowadzone będą  w formie kursu dla 30 osób.

 

2)   Termin realizacji szkolenia od dnia podpisania umowy do dnia 31.12.2019 r. W ramach tego zamówienia realizowane będą w 2019 r. szkolenia indywidualne oraz szkolenia grupowe - 5 osób w grupie - w terminach określonych przez tutejszy Urząd. Szkolenia dla danej grupy rozpoczną się nie później niż w ciągu 7 dni od dnia zgłoszenia grupy uczestników przez urząd instytucji szkoleniowej.

      Szkolenia indywidualne będą realizowane w terminach uzgodnionych z instytucją szkoleniową, jednakże nie później niż w terminie 10 dni od dnia zgłoszenia.

      Urząd zastrzega, że wskazana liczba 30 osób, które mają być objęte szkoleniem  jest górnym limitem oznacza to, że faktyczna liczba osób, które zostaną przeszkolone może być niższa lub wyższa, a Urząd zapłaci tylko za faktyczną liczbę zleconych i przeprowadzonych szkoleń.

 

3)   Program szkolenia - minimum 50 godzin zajęć - musi zawierać co najmniej  takie zagadnienia jak:

-     zasady zachowania bezpiecznej odległości pomiędzy pojazdami, przy uwzględnieniu jazdy w różnych warunkach atmosferycznych, porach dnia i nocy i po różnych nawierzchniach drogi,

-     wpływ na funkcje percepcyjne, podejmowane decyzje, czas reakcji lub zmianę zachowania kierującego pojazdem m.in. alkoholu lub podobnie działającego środka, wahań stanu emocjonalnego,

-     zasady korzystania z wyposażenia pojazdu związanego z zapewnieniem bezpieczeństwa jazdy,

-     zasady użytkowania pojazdu, przewozu ładunków, z uwzględnieniem ochrony środowiska,

-     zasady ruchu drogowego,

-     przepisy regulujące czas pracy i odpoczynku kierowców (umiejętność korzystania z tachografu),

-     środki ostrożności podejmowane w przypadku awarii pojazdu,

-     planowanie tras przejazdu, czytanie map drogowych,

-  zagrożenia związane z niedoświadczeniem innych uczestników ruchu drogowego, najbardziej podatnych na ryzyko, takich jak: dzieci, piesi, rowerzyści, osoby o ograniczonej swobodzie ruchu,

-     zasady zachowania ostrożności i właściwej postawy w stosunku do innych uczestników ruchu drogowego,

-    zadania i kryteria oceny obowiązujące na egzaminie państwowym,

-     zadania na placu manewrowym,

-     przygotowanie do jazdy i ruszanie z miejsca;

 

4)   Harmonogram szkolenia zostanie dostarczony na 5 dni przed rozpoczęciem szkolenia. Kursy winny być prowadzone od poniedziałku do piątku. Godzina zegarowa kursu liczy 60 minut i obejmuje zajęcia teoretyczne liczące 45 min. oraz przerwę, liczącą średnio 15 minut – długość przerw jest ustalana w sposób elastyczny przez Wykonawcę/……………...…………………………………………………………………..…*

      W przypadku szkolenia prawo jazdy zajęcia muszą być prowadzone zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 4 marca 2016 r. w sprawie szkolenia osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami, instruktorów i wykładowców (tj. Dz. U. z 2018 poz. 1885 z późn. zm.).

 

5)   Zamówienie jestfinansowane ze środków Fundusz Pracy lub współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.

 

6)   Miejsce wykonania zamówienia – na terenie miasta Leszna/w siedzibie wykonawcy*

Zajęcia będą się odbywały w siedzibie wykonawcy. Jeżeli siedziba wykonawcy jest poza granicami miasta Leszna, to w takim przypadku wykonawcę obciążają koszty dojazdu uczestników szkolenia z miejsca zbiórki w Lesznie do miejsca szkolenia, a po zakończeniu szkolenia danego dnia, z miejsca szkolenia do Leszna. Zamawiający dopuszcza, że zajęcia mogą być prowadzone poza Lesznem, nie dalej jednak niż 30 km od Leszna.

 

7)   Program szkolenia musi być zgodny z Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 maja 2014 r. w sprawie szczegółowych warunków oraz trybu i sposobu prowadzenia usług rynku pracy (Dz. U. z 2014 poz. 667) oraz zgodny z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 4 marca 2016 r. w sprawie szkolenia osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami, instruktorów i wykładowców (tj. Dz. U. z 2018 poz. 1885 z późn. zm.) - wzór programu stanowi załącznik nr 4 do zaproszenia.

 

8)   Wykonawca jest zobowiązany do wydania zaświadczenia określonego przepisami zgodnymi z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 4 marca 2016 r. w sprawie szkolenia osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami, instruktorów i wykładowców (tj. Dz. U. z 2018 poz. 1885).

 

9)   Wykonawca musi zapewnić każdemu uczestnikowi niezbędne materiały szkoleniowe oraz w trakcie zajęć napoje (np. kawa, herbata).

 

10)    Wykonawca jest zobowiązany do ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków uczestników szkolenia, którym nie przysługuje stypendium oraz którym przysługuje stypendium, o którym mowa w art. 41 ust. 3b ustawy.

 

11)    Oceniając ofertę za szkolenie, odpowiadające zakresowi szkolenia objętego niniejszym zaproszeniem zamawiający uzna szkolenie, co najmniej 1 osoby w zakresie „Prawa jazdy kat. C” które trwało, co najmniej 50 godzin. Jeżeli zakres przeprowadzonego przez wykonawcę szkolenia, w tym nazwa, był szerszy niż przedmiot niniejszego zamówienia (dotyczył także innej tematyki niż „prawo jazdy kat. C”, jednakże szkolenie obejmowało treści programowe zgodne z zakresem szkolenia objętego niniejszym zaproszeniem w wymiarze, co najmniej 50 godzin dla co najmniej 1 osoby toszkolenie takie zostanie uznane za szkolenie odpowiadające zakresowi szkolenia objętego niniejszym zaproszeniem.

 

12)   Oświadczenia i dokumenty jakie wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą (wzór oferty stanowi załącznik nr 1 do zaproszenia):

- Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniui warunków zamówienia

- wzór oświadczenia stanowi  załącznik nr 2 do zaproszenia,

- Wykaz wykonanych usług, w okresie ostatnich dwóch lat przed upływem terminu składania ofert

- wzór wykazu stanowi załącznik nr 3 do zaproszenia,

- Program szkolenia stanowi załącznik nr 4 do zaproszenia,

- Oświadczenie wykonawcy w zakresie wypełnienia obowiązków informacyjnych stanowi załącznik nr 5 do zaproszenia;

 

13)   Ofertę bezwzględnie składa się tylko na piśmie w zamkniętej kopercie w siedzibie zamawiającego Powiatowy Urząd Pracy w Lesznie, ul. Śniadeckich 5, sekretariat urzędu w terminie do dnia 29.01.2019 r. do godz. 10.00. Kopertę należy opisać następująco „Szkolenie grupowe: „Prawo jazdy kat. C”. Otwarcie ofert w dniu 29.01.2019 r. godz. 10:30 w Powiatowym Urzędzie Pracy, ul. Śniadeckich 5 w Lesznie, pok. nr 4. Otwarcie ofert jest jawne. Oferty złożone po terminie zamawiający zwraca niezwłocznie – bez otwarcia – wykonawcy.

 

14)   Kryteria oceny ofert oraz znaczenie (waga) i sposób oceny :

a) dostosowanie kwalifikacji i doświadczenia kadry dydaktycznej do zakresu szkolenia  - 10%

Podstawą oceny będzie treść pkt. II-5 oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu i warunków zamówienia w przypadku szkoleń według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do zaproszenia.

                        

Sposób oceny:

-     jeżeli co najmniej 1 wykładowca posiada wykształcenie wyższe – 5 pkt,

-     jeżeli żaden z wykładowców nie posiada wykształcenia wyższego, ale co najmniej 1 posiada wykształcenie średnie – 3 pkt.,

-     jeżeli co najmniej jeden wykładowca posiada doświadczenie w przeprowadzeniu  co najmniej jednego lub dwóch  szkoleń zgodnych z przedmiotem zamówienia  – 3 pkt,

-     jeżeli co najmniej jeden wykładowca posiada doświadczenie w przeprowadzeniu co najmniej trzech lub więcej  szkoleń zgodnych z przedmiotem zamówienia – 5  pkt,

 

 

Przy czym w przypadku, gdy wykonawca wskazuje wykładowców posiadających zarówno wykształcenie wyższe, jak też wykładowców posiadających wykształcenie średnie zamawiający przyzna tylko punkty  za wykształcenie wyższe, to jest 5 punktów.

W przypadku, gdy wykonawca wskazuje wykładowców posiadających zarówno doświadczenie w przeprowadzeniu co najmniej jednego lub dwóch  szkoleń zgodnych z przedmiotem zamówienia, jak też wykładowców posiadających doświadczenie w przeprowadzeniu co najmniej trzech lub więcej szkoleń zgodnych z przedmiotem zamówienia średnie zamawiający przyzna tylko punkty za doświadczenie w przeprowadzeniu  co najmniej trzech lub więcej  szkoleń zgodnych z przedmiotem zamówienia to jest 5 punktów;

 

 

b) cena za przeprowadzenie szkoleń (koszt szkolenia)  - 65%,

                        

Sposób oceny:

Oferta z najkorzystniejszą ceną uzyska 65 pkt, pozostałe oferty zostaną przeliczone według wzoru.

 

C = (Cn / Cob) x 65 

 

Gdzie:

C – ilość punktów przyznanych wykonawcy ocenianemu

Cn – najniższa zaoferowana cena, spośród ofert niepodlegających odrzuceniu

Cob – cena zaoferowana w ofercie badanej

Wynik zaokrągla się do jednego miejsca po przecinku.

 

c) posiadanie certyfikatu jakości usług (akredytacja kuratora oświaty, certyfikat systemu zarządzania jakością kształcenia/szkolenia wydany na podstawie międzynarodowych norm ISO) - 5%

Podstawą do oceny będą certyfikaty (akredytacja) wskazane w pkt II-7 oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu i warunków zamówienia według wzoru załącznik nr 2 do zaproszenia

 

Sposób oceny:

- posiadanie  przez wykonawcę co najmniej jednego certyfikatu (w tym akredytacji Kuratora Oświaty)    jakości usług – 5 pkt

- brak certyfikatu jakości usług  – 0 pkt.

 

d) doświadczenie instytucji szkoleniowej w realizacji szkoleń z zakresu (obszaru) szkolenia będącego przedmiotem zamówienia – 10 %

Sposób oceny:  ocena będzie dokonana na podstawie pkt II -8 oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu  i warunków zamówienia

Sposób oceny:

Lp.

Ilość należycie wykonanych szkoleń grupowych lub indywidualnych o tematyce zgodnej z przedmiotem zamówienia wykonanych  w ciągu ostatnich 2 lat.

Liczba przyznanych

punktów: maksymalnie 10

1.

0 szkoleń

0 pkt

2.

1-10  szkoleń

1 pkt

3.

11– 30 szkoleń

5 pkt

4.

31  i więcej szkoleń

10 pkt

*Szkolenie grupowe – to szkolenie, w którym uczestniczyło w danym okresie min. 5 osób

 

e) prowadzenie analiz skuteczności i efektywności przeprowadzanych szkoleń  - 10%

Podstawą do oceny będzie treść pkt II - 9 oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu  i warunków zamówienia sporządzonego według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do zaproszenia oraz sporządzona analiza(którą wykonawca zobowiązany jest załączyć do oferty)

                           

Sposób oceny:

I. sporządzenie analizy skuteczności i efektywności szkolenia zgodnego z przedmiotem zamówienia

- sporządzenie co najmniej jednej analizy skuteczności i efektywności przeprowadzanych  szkoleń  w okresie ostatnich 2 lat -  5 punktów,

nie sporządzenie co najmniej jednej analizy skuteczności i efektywności przeprowadzanych szkoleń  w okresie ostatnich 2 lat  - 0 punktów.

II. efektywność szkoleń zgodnych z przedmiotem zamówienia, które zostały przeprowadzone w okresie ostatnich 2 lat:

- efektywność szkolenia powyżej 70% - 5 punktów

- efektywność szkolenia 41% - 69% - 2 punktów

- efektywność szkolenia  1% - 40 % -1 punkt

- efektywność szkolenia 0% -0 punktów

 

Zamawiający wymaga, aby analiza zawierała dane dotyczące co najmniej:

- ilości osób, które uczestniczyły w szkoleniu,

- ilości osób, które ukończyły szkolenie

- ilość osób, które przerwały szkolenie ( przyczyny)

- ilości osób, które zdały egzamin końcowy

- ilość osób, które nie zdały egzaminu (przyczyny)

 

 

Wartość punktowa przyznana dla każdej oferty to: suma punktów uzyskanych  w poszczególnych kryteriach.  Oferta, która przedstawia najwyższą wartość punktową  (najwyższa liczba przyznanych punktów  w oparciu o ustalone kryteria), zostanie uznana za najkorzystniejszą, a pozostałe oferty będą sklasyfikowane zgodnie z liczbą uzyskanych punktów. Realizacja zamówienia zostanie powierzona Wykonawcy, którego oferta uzyska najwyższą liczbę punktów (najwyższą wartość punktową), z zastrzeżeniem pkt 15.

 

Jeżeli wybór oferty najkorzystniejszej z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert uzyska taką samą liczbę punktów, zamawiający wybierze ofertę z niższą ceną, a jeżeli ceny również będą identyczne zamawiający wybierze ofertę z większą liczbą godzin. Jeżeli nadal taki sposób postępowania nie prowadzi do wyboru oferty najkorzystniejszej zamawiający zwróci się do wykonawców o złożenie ofert dodatkowych w zakresie ceny.

 

Wartość punktowa przyznana dla każdej oferty to: suma punktów uzyskanych w poszczególnych kryteriach.  Oferta, która przedstawia najwyższą wartość punktową (najwyższa liczba przyznanych punktów w oparciu o ustalone kryteria), zostanie uznana za najkorzystniejszą, a pozostałe oferty będą sklasyfikowane zgodnie z liczbą uzyskanych punktów. Realizacja zamówienia zostanie powierzona Wykonawcy, którego oferta uzyska najwyższą liczbę punktów (najwyższą wartość punktową), z zastrzeżeniem § 8 ust.15-17 Regulaminu.

 

Jeżeli wybór oferty najkorzystniejszej z uwagi na to, że wie lub więcej ofert uzyska taką samą liczbę punktów, zamawiający wybierze ofertę z niższą ceną, a jeżeli ceny również będą identyczne zamawiający wybierze ofertę z większą liczbą godzin i nadal taki sposób postępowania nie prowadzi do wyboru oferty najkorzystniejszej zamawiający zwróci się do wykonawców o złożenie ofert dodatkowych w zakresie ceny.

Cena winna obejmować wszystkie koszty związane z przeprowadzeniem zamówienia.

 

15)  Zamawiający zastrzega, unieważnienie postępowania (odwołanie postępowania) w przypadku, gdy:

- zaistnieją okoliczności, że zamawiający nie będzie zainteresowany przeprowadzeniem szkolenia,

- nie złożono żadnej oferty, podlegającej ocenie,

-  cena najkorzystniejszej oferty przekracza  kwotę jaka zamawiający zamierza przeznaczyć na realizacje zamówienia, mimo przeprowadzonych negocjacji, o których mowa w §8 ust.16  Regulaminu,

- Jeżeli cena najkorzystniejszej oferty przekracza równowartość kwoty określonej w art.4 pkt 8 Ustawy Pzp. Zamawiający może także unieważnić postępowanie bez podania przyczyny. Zamawiający uzna, że oferta nie jest zgodna z treścią zaproszenia, jeżeli wykonawca nie wskaże w ofercie instytucji zewnętrznej, która przeprowadzi egzamin końcowy lub nie wskaże, że wykonał, co najmniej jedno szkolenie, które swoim zakresem odpowiada zakresowi  szkolenia objętego niniejszym zaproszeniem.

 

Załączniki

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-583) przy Al. Ujazdowskich 1/3, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP dla osób wskazanych we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu.
Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email mc@mc.gov.pl, pisemnie na adres siedziby administratora, lub na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl lub listownie – na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod@mc.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..